Garlic Ginger Chicken Wings

By: greenypink

Aug 15 2011

Category: ayam

2 Comments


Selamat puasa….
Bulan puasa seperti sekarang ini bikin aku kejar2an sama cahaya matahari..
Sengaja mepetin waktu masak supaya waktunya masakan matang pas sama waktunya makan🙂
Tapi ya itu, efeknya males update resep, coz ga pernah dapet fotonya gara-gara makanannya keburu habis dimakan, hehe..
Ini dia salah satunya yang selamat…
Alternatif masak ayam aja sih, kadang suka bosan dan bingung masak apa.. ngeliat sayap, ngiler deh buat dimakan or sekedar cemal cemil..
Tapi lagi-lagi masak sayap pun suka bingung, mau diapain lagi, hehe.. alesan yah..
Silahkan dicoba, yang ini jadi favoritku juga sih, soalnya tu sayap jadi crispy manis asem, nyam nyam..  sekedar share, aku biasanya ganti cuka dengan air jeruk dan ganti setengah resepnya lagi dengan air biasa, gulanya juga otomatis dikurangin.. pokoknya tergantung selera deh.. resep aslinya dari chef Jhon nya foodwishes ajya🙂

Ingredients:

5 pounds Chicken Wings
Salt
Ground Black Pepper
2 tbsp Hot sauce
2 tbsp Oil
Flour

For the Glaze/ Sauce:
3 crushed Garlic Cloves
2 tbsp grated Ginger
1 tbsp Sambal Oelek Chili Sauce (or 1/2 tsp hot pepper flakes)
1/2 cup Rice Vinegar
1/2 cup packed Brown Sugar
1 tsp Soy Sauce

Directions:

1. Cut 1 chicken wings into 3 pieces, use the drum and flat only.

2. Season chicken wings with salt, pepper, hot sauce and finally mix it with vegetable oil.

3. Coat chicken wings with flour and bake it for 30 minutes. Don’t forget to sprinkle it with oil.

4. Prepare the sauce while chicken wings are baked. It takes less than 5 minutes to cook into boil.

5. Pour the sauce and coat chicken wings with it. Let it cool and enjoy!

2 comments on “Garlic Ginger Chicken Wings”

  1. garlic ginger n chilli tepatnya….
    hehehe


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: